Ötletek irodaszék vásárláshoz

Miért nincs szükségünk háttámlára - nyeregszék előnyei

A jó testtartáshoz nem szükséges olyan széket választanunk, melynek háttámlája van. Az egészséges üléshez elegendő egy ergonomikus nyeregszéket választanunk.

Minden irodában találkozhatunk olyan "csodabogarakkal", aki a hagyományostól eltérő széket használ. Van aki a térdeplőszékre, van aki a labdaszékre esküszik, a többség azonban ragaszkodik a jól megszokott hát- és kartámlás, görgős forgószékre. Természetesen a bútorgyártók is haladnak a korral és az igényeket figyelembe véve, egyre többféle, az egészséges testtartást elősegítő ülőbútorral rukkolnak elő. A nyeregszék alapja nem újdonság, hiszen a lovasok nyergéről mintázták formáját. Köztudott, hogy a lovaglás során a testtartásunk szálfa egyenes, gerincünk nem görbül.

Rossz testtartás, görnyedt gerinc

Ezt a fontos szempontot vették figyelembe a tervezők, amikor az irodai használatra is elkészítették a nyeregszéket.

Főként olyan foglalkozást végzők számára ajánlják használatát, akik kétkezes feladatokat látnak el, mint például fogorvosok, sebészek, labortechnikusok, zenészek és fodrászok, összeszerelő munkások. Számukra csak zavaró a kartámasz vagy a háttámla a munkafolyamatok elvégzése közben. Persze a számítógépes munkát végzők is használhatják, sőt ajánlott is a hosszú ülőmunka elvégzéséhez, hiszen az ergonomikus ülés biztosított használatával.

Gyógyászati célokra is alkalmazzák ezeket a székeket, olyan idegrendszeri betegségekben szenvedők számára is előírhatják az orvosok használatát, akik agyi bénulásból lábadoznak. Számukra könnyebb a helyes testtartást újra elsajátítani, az egyensúlyt visszaszerezni, mint egy hagyományos székben ülve.

Nézzük, miért javít ülő helyzetünkön egy nyeregszék használata:

Míg egy hagyományos székben a csípő 90 fokos szöget zár be, addig a nyeregszéken ülve a vízszintestől csak 45 fokban tér el a csípő, ezzel a természetes testtartást segítve elő. Az aktív ülések esetében - mint a nyeregszék - az izmok folyamatosan mozognak, főként a medence és a lábizmok.

A hagyományos széken a lábaink testünk előtt helyezkednek el, míg a nyeregszékben magunk alá húzva tartjuk azokat, így segítenek a teherviselésben, szabadon tudjuk használni karjainkat, nem a támasztásra kell "elpazarolnunk" az erejüket. Minél szélesebb terpeszben ülünk, annál jobb a testtartásunk, a medencénk nem görbül meg, így a gerincünk is egyenes marad.

Korábbi cikkünkben a térdeplőszékek használatát már bemutattuk. Bármelyik alternatív lehetőség közül is választunk, először szokatlan lesz, hagyjunk időt testünknek a változás felismerésére.


 

Forgószék akcó

Forgószék akcó

Cimkék: nyeregszék, alternatív szék, irodai szék, iroda, irodaszék,


Kapcsolódó cikkek

Hogy az irodában is jól érezzük magunkat!

Hogy az irodában is jól érezzük magunkat!

Milyen irodára vágysz? Klasszikus, tekintélyt parancsoló berendezés, vagy inkább modern, esetleg otthonos környezet a cél? Lássuk, mit tehetünk!
Kényelem és egészség otthon és irodában - Térdeplőszékkel

Kényelem és egészség otthon és irodában - Térdeplőszékkel

Mára divat és sláger lett, noha tervezésekor a gerincünk egészsége volt az elsődleges szempont. Mivel rengeteg ember végez korunkban ülő munkát, gerincünk folyamatos terhelésnek van kitéve.
Sitness székek -  a dinamikus ülés megalapozói

Sitness székek - a dinamikus ülés megalapozói

A forgószékek forradalmian új megoldása a Sitness ülőlap. A dinamikus ülést biztosító felületet nemcsak forgószékek, hanem alternatív székeknél is alkalmazzák.
3 tipp, hogy egészséges maradjon ülőmunka közben is

3 tipp, hogy egészséges maradjon ülőmunka közben is

Nagyon sokan vagyunk, akik irodai munkát végzünk, emiatt pedig ülésre vagyunk kényszerítve a munkahelyünkön minimum 8 órán keresztül. Ám most bemutatok 3 olyan módszert, amely költségkímélően és hatékonyan járul hozzá az egészségünkhöz még ülőmunka közben is.
Ültő helyünkben is tehetünk egészségünk megőrzéséért

Ültő helyünkben is tehetünk egészségünk megőrzéséért

A fizikai aktivitás hiánya, negatív hatással van szervezetünkre. Napunk nagy részét az irodában ülve töltjük, mégsem kell lemondanunk az egyszerűbb testmozgásról..