Ötletek irodaszék vásárláshoz

Ültő helyünkben is tehetünk egészségünk megőrzéséért

A fizikai aktivitás hiánya, negatív hatással van szervezetünkre. Napunk nagy részét az irodában ülve töltjük, mégsem kell lemondanunk az egyszerűbb testmozgásról.

Napi 8-12 órát székünkben, az íróasztal fölé görnyedve ülünk. Munka után jön a haza rohanás, az otthoni teendők, így már nem jut időnk a testmozgásra, vagy szellemileg nem állunk készen a "második műszakra". Nem kell azonban teljesen lemondanunk a mozgásról, néhány hasznos gyakorlat segít megőrizni egészségünket. Napi 15 percet szánjunk erre a mozdulatsorra és hamarosan érezhető hatásai lesznek kemény munkánknak.

 

 

1. Bármilyen testmozgást, edzésformát válasszunk is, mindig nagyon fontos izmaink bemelegítése. Az elgémberedett karok és lábak kirázásával kezdjük a gyakorlatsort. 

2. Székünkben ülve, egyenes testtartás mellett, hajlítsuk be lábujjainkat és karunkat egyaránt. Majd tízszer egymás után emeljük fel mindkét karunkat és eközben egyenesre kinyújtott lábainkkal terpesszünk.

3. Emeljük fel lábainkat majd biciklizzünk a levegőben, míg karjainkat is magunk mellett mozgatjuk hasonló ritmusban. Mindkét lábunkkal 10-10 kirúgás elegendő. Ezzel hasizmunkat erősítjük.

4. A következő gyakorlat a hátizmokat mozgatja meg. Két kezünket tarkónkra tesszük, lábaink lábujjhegyen. Felváltva érintsük meg a könyökünkkel ellentétes térdünket. 10-10 alkalommal mindkét kezünket váltva végezzük a gyakorlatot.

 

 

5. Ezután jobb lábunkat nyújtsuk ki, míg karjainkat keresztbe helyezzük mellkasunkra. Emeljük fel a jobb lábunkat magasra, miközben törzsünket irányába fordítsuk el. Ismételjük ezt a mozdulatsort mindkét irányban 10-10 alkalommal.

Ezzel a mozdulatsorral megmozgatjuk has-, hát, váll és combizmainkat. Azok számára, akik már gyakorlottan végzik ezeket a feladatokat érdemes nehezítésként boka és csukló súlyt felerősíteni, ezzel fokozhatják a testmozgás intenzitását. Kezdők csak  lassan végezzék a gyakorlatokat, és fokozatosan emeljék az ismétlésszámot, elkerülve ezzel a sérüléseket.

További egészségmegőrző módszerként javasoljuk alternatív ülőhelyek használatát. Ilyenek az aktív irodaszékek, nyeregszékek, térdeplőszékek, valamint az ülőlabda és labdaszék. Korábbi cikkünkben már bemutattuk az egészséges ülés alapjait. Ezek közül szeretnénk kiemelni a Sitness Halfball fitnes irodai széket, mely használata felér egy egész testet átmozgató edzéssel. Levegővel töltött ülőfelülete háromdimenziós mozgást eredményez. Helyes testtartást igényel használójától és erősíti a hátizmokat, mivel folyamatosan egyensúlyban kell tartanunk rajta magunkat. Érdekessége, hogy a borításból kivehető a féllabda, mely fitness gyakorlatok végzéséhez önállóan is használható.


 

Forgószék akcó

 

Forgószék akcó

Cimkék: forgószék, irodai szék, ülőlabda, labdaszék, egészség,


Kapcsolódó cikkek

Milyen az igazán kényelmes vezetői forgószék?

Milyen az igazán kényelmes vezetői forgószék?

A vezetői forgószék kiválasztása során az elsődleges szempont a kényelem. Egy cégvezető munkája felelősségteljes és sokszor megterhelő, ezért fontos, hogy mindezt legalább komfortos környezetben végezhesse.
Hogyan hosszabbíthatja meg forgószéke élettartamát egyszerűen?

Hogyan hosszabbíthatja meg forgószéke élettartamát egyszerűen?

A megfelelő forgószéket kiválasztani és összeszerelni elég, de mégsem. Akár egy sima forgószékről, akár egy komolyabb főnöki fotelről van szó, érdemes néhány apró trükköt bevetni annak érdekében, hogy a forgószéket hosszú távon használhassuk.
Milyen fordulaton üljünk? – Ötletek forgószék vásárlása előtt

Milyen fordulaton üljünk? – Ötletek forgószék vásárlása előtt

Mindenekelőtt tudnunk kell, hogy a szükséges ülőalkalmatosságot mennyi ideig és milyen gyakorisággal használjuk, ezért aztán annak élettartama, és minősége nagyon is számottevő tényező.
Ellazulni tudni kell …

Ellazulni tudni kell …

Ugye, senki sem szereti a kedvenc műsorát kényelmetlen pamlagról nézni? Relaxáláshoz, tévézéshez íme az ideális megoldás: egy pihentető, sőt, dönthető tv-fotel, a legváltozatosabb külsővel és kialakításban!
Okok, amiért érdemes minőségi széket választani irodánkba

Okok, amiért érdemes minőségi széket választani irodánkba

Néhány fontos különbségre hívjuk fel a figyelmét, amit mindenképpen szem előtt kell tartania, mielőtt új székek beszerzése mellett dönt.

 


 

IrodaSzékem.hu

 

Hasznos linkek

forgószék.hu

otthon-butor.hu/dolgozószoba

antares.hu

fitttorna.hu/gerinctréning